Stempeleinmaleins Osterkörbchen / Easter Basket

Hallo Ihr Lieben,

ich bin mal wieder spät dran, denn schon seit gestern ist die neuste Ausgabe vom Stempeleinmaleins raus. Diesmal zeigt Euch unsere liebe Tanja, wie man recht schnell süße Osterkörbchen machen kann.

Mein Körbchen ist aus einem 21 x 21 cm großem Bogen Cardstock entstanden und dafür habe ich mir zwei süße Mini hÄnglar Motive ausgesucht, die von der Größer her einfach perfekt dafür sind. Außerdem habe ich mir noch tolles Papier von Jack n`Jill ausgesucht und passend dazu habe ich meine zwei Häschen gelb/blau coloriert.

Bei der Crafty Creations Challenge lautet das Thema *Hasen* und bei der Challenge von A Spoon Full of Sugar möchte das Team gerne Werke zum Thema *Ostern* sehen, genauso wie der der Challenge von Fun with shapes and more.

Ich wünsche Euch einen tollen Sonntag und vielen Dank, dass Ihr auch heute wieder bei mir vorbeigeschaut habt.







Hi dear all,

I`m again running late, because since yesterday the new issue of  the online magazine Stempeleinmaleins is already on the start. This time our dear Tanja shows you how to make a quick and easy Easter Basket.

I used for my Easter Basket a 21 x 21 cm peace of cardstock and I selected therefore two sweet mini hÄnglar images, which are from the size perfectly for such a basket. I also chose some wonderful paper of Jack n`Jill and colored the two bunnies suitably yellow/blue.


At the Crafty Creations Challenge the theme is called *Bunnies* and the team of A Spoon Full of Sugar would like to see *Easter* ceations, just the same as at the Challenge of Fun with shapes and more.

Thanks for swinging by today and I hope you all have a great sunday!

Hugs  
Nixe-Moni


 Recipe:
Stempel/Stamps:  hÄnglar & stÄnglar
Papier/Papers: Cardstock from Stash, Patterned Paper: Celebrate/Jack`n Jill
Werkzeug/Tools: Scor Pal, Cuttlebug, Spellbinders Classic Circles & Spellbinders Classic Scallop Circles from Megahobby, Border Punch/Matha Stewart, Cuttlebug Embossing Folder, Sewing Machine
Zubehör/Embellishments: Half Pearls & Blue Flowers from Megahobby, Lace and Roses from Stash

Medium: Prismacolor Pencil & White Spirit
Colors I´ve used:
Haut/Skin: Light Peach, Peach, Henna
Haare/Hair: Cream, Sienne Brown, Dark Brown, Black 
 Blauer Overal, blaue Bluse & blaue Schuhe/blue Overal, blue shirt & blue shoes: Sky Blue Light, Periwinkle, Non Photo Blue, Warm Grey 70%, Black
 Gelber Overal, gelbes Shirt & gelbe Schuhe//yellow Overal, yellow shirt & yellow shoes: Cream, Sand, Yellow Ochre, MetallicGold, Black

Kommentare:

Taschi hat gesagt…

Wow, das Osterkörbchen ist super schön geworden. Die Motive sind wie immer hammermäßig coloriert ;) Die Anleitung werde ich mir gleich mal ansehen.
Liebe Grüße, Taschi

Debbie hat gesagt…

OMG!!! The Baskets are GORGEOUS!!!!! Love them both

hugs
Debbie

Riet hat gesagt…

So beautiful Moni,I love the images and the colours.
So gorgeous papers and the details.

Hugs Riet.xx

Manu hat gesagt…

Hallo Süße!

Dein Osterkörbchen ist ja herzallerliebst geworden, die Hänglar's sind ja Zucker. Dahinschmelz*
Ich hab überhaupt keine schönen Osterstempel. Heul*
Hoffe, dir geht es gut???
Schreib dir bald wieder, komm momentan zu nix, weil ich so viel Arbeit im Garten hab.
Glg Manu

yvon hat gesagt…

Wow, so gorgeous. I love these hAnglers, they are so cute.
Hugs, Yvon

angelwhispers hat gesagt…

WOW WOW WOW Just adorable I love the image and the colours well they are awesome!!! Chanelle xxx

Molecraft hat gesagt…

Wow, love these baskets, yours looks amazing,will have to have a go at one of them!
Helen x

Saskia hat gesagt…

So sweet! Lovely to see your work at Crafty Creations Challenge! Thanks for joining us and good luck!

Greetings, Saskia
(guest designer)

debby4000 hat gesagt…

Oh this is wonderful and adorable cute images.
luv
Debby

Carmen hat gesagt…

Hallo Moni,

na, jetzt kann Ostern ja kommen! Ein tolles Körbchen hast Du da gemacht. Da will doch jeder Hase gleich reinhopsen.

Liebe Grüße

Carmen

Christine aka blankiefinder hat gesagt…

Oh, this is beautiful! Your colouring is fantastic! What a great idea, I will have to check out the basket tutorial.

Maela hat gesagt…

wonderful!I like the colors that you have used and I would try to make an easter basket for my childrens.
thank you for the idea! Love and hugs,
Maela

Jessi hat gesagt…

Das ist traumhaft schön!!!! Nicht zuletzt weil ich grad irgendwie auch auf Blautöne steh...
ganz tolles Werk. Mal sehn ob ich auch noch so ein Körbchen schaffe, habs mir vorgenommen...

Grüßle
Jessi